Metodeliste

Desk research

Desk research er en meget brugt metode der handler om at lede efter eksisterende kilder og artikler der findes i feltet, dette bliver gjort i starten af projektet så gruppen kan lave et godt produkt som er bakket op om af research der passer til gruppens argumenter. I dette projekt kommer gruppen til at bruge desk research til at finde ud af hvilke konkurrenter klienten har, samt hvilket Tema, der kan tilpasses til en wordpress hjemmeside. Grunden til at der lige præcist bliver brugt desk research er at det er en nem måde at finde frem til King’s sushis konkurrenter ud over det kommer gruppen til at bruge konkurrenterne i field research.

Field research

Denne metode, Field research handler at gruppen skal lave sine egne eksperimenter og få sine egne resultater derfra, dette kan for eksempel være via en AB test, disse tests skal helst være lavet med 5 forskellige kunder. Projektet og de valg der bliver taget inden for design er bygget op om disse tests de bliver brugt til at finde en målgruppe, til at vise hvad målgruppen gør i forbindelse med projektet og til designvalg som målgruppen kan vælge via AB test. Grunden til at field research bliver brugt er så gruppen kan få styr på informationen der kommer ind er fra de personer som gruppen gerne vil ramme.

Information architecture

Metoden IA (Informations arkitektur) handler om at organisere ens information på ens specifikke produkt, dette kan for eksempel være på en hjemmeside, det at lave en IA er med til at gøre hjemmesiden mere overskuelig og nemmere at bruge for en kunde. I dette projekt bruger gruppen IA til at lave et rent og overskueligt layout til vores hjemmeside. Grunden til at der lige præcis bliver brugt IA i til dette produkt er at gruppen gerne vil lave et produkt som vi kan være stolte af og at det bliver nemt for brugeren at bruge, det skal også være med til at content på hjemmesiden ikke bliver rodet eller kaotisk at se på. 

Design thinking

Design thinking er en metode hvor man kan lave en rapport ud fra en model, denne model kaldes for “Double diamond” – modellen. Gruppen har tænkt sig at bruge modellen til at skrive rapporten, de fem faser og deres underkategorier er nemme at forstå og perfekte til at lave en god rapport med.